Halfvasten 2015

In ons boerendorp vieren wij geen carnaval, maar wel Halfvasten. Vandaag op school, zondag staat het hele dorp hier op stelten. 

Aangezien onze kindjes zich heel graag verkleden, is het traditie om elk kind ieder jaar van wat nieuws te voorzien. 

De jongens hadden hun keuze snel gemaakt, zij wilden allebei als brandweerman. Kato was wispelturiger. We schuimden samen Pinterest af, waarbij ik probeerde al de 'prinsesachtigen' links te laten liggen. Uiteindelijk koos ze voor een poes. Maar wel één met een rokje he!


Kato werd voorzien van een zwarte legging (Ottobre 4/2011: Jegging) en zwart t-shirt (Ottobre cw301). Ik maakte een rokje van hééél vééél stroken tulle, en bevestigde er een staart aan. Een haarband met oortjes, en klaar!


Voor de jongens werd een basis broek (Ottobre 1/2013: Relaxed) en een vestje (afgeleid van Ottobre 6/2014: Drummer Boy) voorzien van reflecterend band (Veritas). Mijn cameo sneed nog wat brandweerafbeeldingen, en klaar! Een beetje op de groei, maar zo hebben ze er nog lang geniet van. 



Een reactie is altijd fijn!

6 opmerkingen:

  1. Mooie outfits! Verkleedkleren ben ik nog niet aan begonnen (niet helemaal waar, ik kan beter zeggen heb ik nog niet afgemaakt) maar dat gaat vast nog komen. Hier wordt ook graag verkleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! We komen helaas niet kijken naar de stoet, hebben babybezoek... Ik vind het wel straf dat je zelf de zwarte legging en zwarte t-shirt zelf maakt, ik zou daarvoor al snel naar de zeeman gaan...
    Ik ga nog eens zelf zoeken of ik een tof tricot-jurkjes patroon vind of gemaakt krijg, anders kom ik het jouwe misschien nog wel lenen ;) Jouw burda ligt hier ook nog (I know), helaas mijn stofdelen ook nog steeds gewoon geknipt op zwangerschapsformaat... Dus dat gaat niks meer worden, misschien een bv-tshirt ofzo... :/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij gaan ook niet, moet helaas werken. En dikke proficiat met die baby van jullie he. Patroontje heb ik nog niet meteen nodig, no stress dus ;-) Hier ook gebruikt als bv-shirtjes!

      Verwijderen
  3. Heel toffe outfits, daar zullen ze veel geniet van hebben! :)

    Creatieve groetjes,
    Het hele Vertis-team

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super mooi !!!! En die kat lijkt een beetje op de poes van Kapitein Winokio!

    BeantwoordenVerwijderen