Leedverzachtertjes

Toen ik zwanger was van Kato, koos ik er heel bewust voor om nadien gewoon voltijds te blijven werken. Want ik deed mijn werk graag. En ik ging van het soort moeder zijn die het nodig heeft om te kunnen gaan werken, zichzelf te ontplooien. Maar oh, wat was het moederschap overweldigend! Ondanks dat Kato een huilbaby was, heb ik genoten van die eerste 6 maanden samen, 24 op 24, 7 op 7. En pikte het serieus toen ik terug ging werken. Maar ik deed mijn werk graag, en 's avonds en 's nachts haalden we de gemiste tijd in. 

Door veranderingen op het werk, was de werklust na een tijdje ver te zoeken. Het schuldgevoel over het achterlaten van dochterlief groeide. Dus besloot ik na de geboorte van Lukas mijn horizonten te verruimen. Loopbaanbegeleiding leerde me dat ik veel meer tijd met mijn kinderen wilde doorbrengen, en dat mijn werk serieus gedaald was op mijn prioriteitenladder. Dus koos ik voor een halftijdse vlak-bij-huis-job, wel in 'mijn' sector, maar niet mijn droomjob. Water bij de wijn en zo. 

Tijdens de zwangerschappen van Felix en Lola had ik het geluk te moeten stoppen met werken op 6 maanden. Zo kwam ik er achter dat het concept 'thuisblijfmama' toch echt wel voor mij weggelegd is. Het financiële plaatje maakt echter dat ik na die geweldige periode thuis toch terug ga werken. Alweer van die wijn en dat water he. Vorige week was het alweer zo ver. Om het leed wat te verzachten verwende ik mezelf met een paar prachtige stofjes. En maakte voor die kleine Lola nog 2 setjes. 



Ik liet me hier nog een keertje verleiden en klikte nog wat Andrea Lauren-moois. Terwijl ik wachtte op de stofjes, liet ik mijn creativiteit nog eens los en amuseerde me met de software van de silhouette cameo. Alle applicaties werden uit flexfolie gesneden. Ik verkortte het patroon van een basisshirtje, en tekende een rimpelreepje.




Voor de legging gebruikte ik nogmaals de Caterpillar uit Ottobre 1/2015. Oh, van projectjes zoals deze word ik blij!



Een reactie is altijd fijn!

26 opmerkingen:

  1. Wat een super mooie setjes en wat slim bedacht om gewoon zelf een applicatie uit te snijden! Heel veel succes met weer gaan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Die cameo kan toch echt prachtige dingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, die leggings, echt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lola kan alvast als een stijlvolle dame naar de opvang, echt heel mooi!
    Ik ben ooit eens 6 maanden thuis gebleven, en ja, dat beviel me wel. Maar eens terug aan het werk, vonden we na enkele maanden toch terug een ritme. Niet altijd makkelijk, maar het lukt wel! Er zullen ook wel enkele voordelen zijn, het zal wel lukken! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe teken jij deze in de silhouette studio?
    prachtige pakjes wat je gemaakt hebt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Eerst grote afbeeldingen zoeken, dan bewerken in fotobewerkingsprogramma tot zwart-wit, dan traceren en verder nog wat bewerken en zelf tekenen. Best wel wat werk, zeker het konijntje, maar ik vind dat keileuk.

      Verwijderen
  6. Heel mooi! Ik heb de indianenstof ook besteld voor een jurkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je veel goede moed, het went wel terug!
    De leggings zijn echt leuk en je flexpinguïns zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooie prints, en ja succes met het werken en het dagelijkse ritme.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes terug met het gaan werken...! En zo'n mooie pakjes, wauw! Ik zoek nog een babyjurkjes patroon voor een huwelijk eind mei, want de andere neefjes en nichtjes hebben allemaal een Charlie / Charliejurkje aan uit dezelfde stof, dus onze baby moet ook nog iets krijgen in die tricot... Zo'n t-shirt met rimpelstrook is geweldig (en ook comfy!) Ga ik ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, is die baby ondertussen op de wereld gezet? Proficiat dan he :-) Je mag het patroon altijd komen halen, geen idee of je iets hebt aan een maatje 68 dan? Benieuwd naar de andere maaksels trouwens!

      Verwijderen
  10. Zo creatief! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo tof! Heb je die pinguins dan eerst ingescand van de stof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb bij Google afbeeldingen een afbeelding op groot formaat gezocht, deze bewerkt tot een zwart-wit afbeelding en dan getraceerd met de software van de Silhouette Cameo :-)

      Verwijderen
    2. A ja, dat werkt misschien nog wel beter dan inscannen. Een tip om te onthouden!

      Verwijderen
  12. Van projectjes als deze op mijn scherm word ik ook blij! Zo perfect, die outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ken je blog nog maar pas, maar ben alvast fan en zet hem zeker bij mijn "leuke blogs"! Ik herken zo dat zoeken naar evenwicht tussen werken & er thuis zijn voor de kids, niet makkelijk. Doen waar je je goed bij voelt, het ligt iets moeilijker dan dat, niet? Zelf kan ik iets bijleren uit je foto's voor het afwerken van boordjes aan truitjes ;-)
    Prachtig die setjes hierboven, leuk om te naaien lijkt het me ook!

    BeantwoordenVerwijderen