Hieperdepiep - part 1

Eén jaar geleden hield ik een kersverse Lola in mijn armen. Het was een jaar vol contentement, vrolijkheid en deugenieterij. En vandaag wordt ons duimelotte 1 jaar. Best wel emotioneel voor mij, want Lola zal hier altijd de kleinste zijn, maar ons kleintje wordt stilaan groot. 

Zoals de traditie het hier voorschrijft, had ook Lola recht op haar verjaardagsoutfit. Ik deed verder aan restjesverwerking en vond een geschikt patroontje voor een klein lapje aardbeientricot (van een ongeblogd shirtje van Kato afgelopen lente). 't Was lang geleden dat ik iets ingewikkelder genaaid had, en om niet te veel te moeten nadenken volgde ik gewoon de werkbeschrijving van de Knippie. En dat heb ik geweten. Halverwege de sluitbies en kraag ontdekte ik dat de afwerking niet naar mijn zin ging zijn, tornde ik alles weer los en begon opnieuw. Met uiteindelijk toch nog een beetje foefelare, want ik zag het licht niet. Wie mij kan uitleggen hoe je zo'n sluitbies en tricot kraag proper en zonder apart biesje kan afwerken, ik kan wel een foto-tutorial gebruiken ;-)



Ik maakte nog een legging voor erbij, en een kroontje. 



Hieperdepiep kleine lieve Lola! *waar is die pauzeknop?*




Polokleedje: Knippie juni/juli 2015
Legging: Ottobre 6/2012


Hopelijk bent u klaar voor meer feestgedruis, want dat is hier 4 maanden feest. Kato is de volgende in de rij :-)


Een reactie is altijd fijn!

9 opmerkingen:

  1. ooh als je de pauzeknop vindt stuur je hem dan even door aub???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Hier ook 4 verjaardagen in 2.5 maand, ik haal de slingers er niet eens meer af ;). Dat van die sluitbies snap ik niet helemaal, ik naaide enkele weken geleden een polo van het theo patroon en ik vermelde ook de fototutorial die ik gebruikte, misschien heb je daar wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De slingers blijven hier ook 4 maanden hangen, maar aan het einde ben ik die echt wel beu ;-) Ik check de tutorial, maar de meeste hemdjes werken met een beleg achteraan of een biaislintje voor de afwerking aan de kraag...

      Verwijderen
    2. Ben een heel eind terug gegaan, maar ik vond hem niet :-(

      Verwijderen
  3. Hoera voor feestgedruis, en als eerste voor mooie Lola!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, een verjaardagsoutfit... wat een leuk idee!
    Een dikke proficiat en wat gaat de tijd toch snel vooruit hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, time flies! Mooi setje, precies uit de winkel! En ik merk niets van dat foefelare, je hebt dat weeral prachtig opgelost!
    Nog veel plezier met alle volgende feestvarkentjes!

    BeantwoordenVerwijderen