Hieperdepiep - part 2

Zeven jaar geleden kreeg ik het meest fantastische moederdaggeschenk: Kato besloot het warme en veilige plekje in mijn buik in te ruilen tegen de buitenwereld. Ieder jaar herbeleef ik dat magische moment, en zetten we Kato in de bloemetjes. 


Naar algehele traditie kreeg ook Kato een verjaardagsoutfit. Dat het een jurk met zwierrok is zal u waarschijnlijk niet verbazen. Dat het alweer flamingo's zijn waarschijnlijk ook niet. Ik liet Kato op mijn Pinterest rondneuzen en als detail koos ze voor een hartjesrug. Ik voegde nog een asymmetrisch kraagje en een lintje in de taille toe. Als basis voor het bovenstuk gebruikte ik het stof-voor-durf-het-zelvertje, een half hartje tegen de middenachternaad en een blinde rits in de zijnaad. De cirkelrok tekende ik in 8 delen, voor meer zwier maar dit was ook de enige manier waarop het uit de stof geraakte. De flamingo's zijn van Andover Fabrics en kocht ik een tijd geleden ik-weet-niet-meer-waar (shame on me). 







Het feestje met de vriendinnetjes heeft ze al achter de rug. Ze gaf voor het eerst een pyjamafeestje, en dat was dolle pret. Ze verorberden cupcakes en speelden buiten tot het onweer hen naar binnen dwong, kleurden een kussensloop in (gemaakt met de geweldige maar helaas niet meer te verkrijgen Ikea Tidny), probeerden toch een beetje te slapen en eindigden met een pannenkoekenontbijt en geknutsel. Ons juffrouwtje was content, ze bestelde alvast haar volgende pyjamafeestje voor haar 8ste verjaardag. 



En nu, hop naar de volgende jarige! 

Een reactie is altijd fijn!

11 opmerkingen:

  1. Wauw, de rug is nog mooier dan de voorkant!!! Mooi gedaan!
    Is er eigenlijk nog een rits nodig in de zijnaad als je die hartjesopening en die 2 knoopjes bovenaan hebt? (Ik wil dat ook wel eens proberen maken en ik heb nog nooit een rits in de zijnaad gezet.)
    Haar haartjes zijn ook mooi feestelijk opgestoken.
    Dat zal wel dat ze het pyjama-feestje super vond, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rits in de zijkant is echt nog nodig, ik gebruikte wel een korte. En de werkwijze is net hetzelfde als een blinde rits middenachter, dus dat gaat zeker lukken ;-)

      Verwijderen
  2. Waaaaaauw, Pr hoog kleedje!! En knappe dochter :-) en die kussens zijn ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet echt eens leren om na te lezen voor ik op 'publiceren' duw! Ik bedoelde dus: prachtig kleedje!

      Verwijderen
  3. Heel mooi geworden! Leuk dat je je dochter betrok bij het kiezen :). Dat kraagje is mijn favoriete detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi!! Als ik zo'n hartje zie wil ik altijd op zo'n rugje kriebelen :D Mijn meisje toch ook maar eens van voorzien...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je voor je reactie! Van goodbyn had ik ook al gehoord. Ik had een set van goodbyn gezien op de webshop van Kudzu maar daar stond in de commentaren onder dat het moeilijk te openen was dus heb ik die niet genomen

    BeantwoordenVerwijderen