Testkleedje: Butterick 5980

Voor een speciale gelegenheid stond er hier een testjurkje voor Kato op de planning. De Butterick 5980 leek mij ideaal. Ik twijfelde over de maat, maar besloot toch maar voor de 5 jaar te gaan op basis van de maattabel. Ik verlengde 4 cm ter hoogte van de taille, en nog eens 4 cm aan de zoom. Tijdens een tussentijdse pasbeurt zag ik dat het kleedje nog veel te ruim was, dus nam ik nog een paar cm in. 



Desondanks is het resultaat niet naar mijn zin. De combinatie van het modelletje en het stofje doen mij denken aan 'ne voorschoot' (voor de Nederlanders: schort die door oudere generaties gedragen werd (wordt) tijdens het koken en kuisen). Daarnaast vind ik het modelletje vooraan ook niet mooi vallen, het lijkt mij nog te ruim en de schouderbandjes staan ook niet optimaal. Als dit jurkje door de selectie wil komen, zal het volgende resultaat meer geslaagd moeten zijn. Wat denken jullie, moet ik het nog een kans geven?



Een reactie is altijd fijn!

3 opmerkingen:

  1. Ik merkte ook al dat die butterick-patronen heel wat te groot uitvallen voor kids. Maar modelletje op zich heeft wel iets. Misschien nog kans geven met soepelvallend stofje met kleine print of zo? En dan twee maten kleiner dan maattabel/leeftijd ;-).

    En zo schortachtig vind ik het nu ook weer niet, hoor. Het zou zonde zijn als ze het niet meer zou dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, geef het zeker nog een kans. Ik maakte dit patroon v d eerste communie v mijn dochter.. Was prachtig mr veel werk aangehad: www.madebymazella.blogspot.be (tadaaz heet h berichtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denk wel dat het mooi kan zijn, maar idd beetje te groot nu nog?

    BeantwoordenVerwijderen