En toen zeiden wij ja... - deel 4: de bruid

Als u zich aan een apotheose verwachtte, dan ga ik u nu al teleurstellen. Kato heeft graag outfits met alles er op en er aan, ik hou meer van simpel en comfortabel. 

Sommige vrouwen dromen van kinds af aan al van hun sprookjeshuwelijk met weelderige lange witte jurk, perfect matchende sierraden, het ultieme kapsel en  dito schoenen en verlangen dat op de grote dag alles perfect is. Als u mij twee jaar geleden gezegd zou hebben dat ik ooit zou trouwen, ik zou er eens smakelijk mee gelachen hebben. Geen vastpinde dromen dus waaraan de outfit moest voldoen. 

Dat gezegd zijnde, mocht het voor een huwelijk natuurlijk wel iets feestelijk zijn. Samen met mijn moeder ging ik stoffen shoppen in Kapellen. Ik had een idee in mijn hoofd, mijn moeder gaf raad wat betreft de stoffenkeuze. We namen er een hoop mee naar huis, kwestie van voorbereid te zijn moest het toch niet zo uitdraaien als het in mijn hoofd zat. Een groot nadeel van je eigen kledij maken voor mij: veel werk stoppen in een kledingstuk en dan merken dat je er absoluut niet meer staat.  Been there, done that ;-)

Ik vertelde u al eens dat wij wel geitenwollensokken-minded zijn, bijgevolg krijgt Lola nog steeds borstvoeding à volenté. Misschien niet relevant voor u, maar voor mij maakt dat dat de belangrijkste eigenschap van de jurk moest zijn dat er vrije toegang tot de borst was, zonder dat ik daar volledig voor uit de kleren moest. Met de Sureau van Deer&Doe, die ik een hele tijd geleden als eens maakte en nog vaak gedragen wordt, lukt dat perfect. Want zeg nu zelf, tricot is nu toch echt not done voor een trouwkleed, niet?




Om het jurkje wat feestelijker te maken, gebruikte ik het rokdeel van jurk 15 uit Ottobre 2/2015. Een verschillende stof voor het lijfje en de rok is een trucje voor instant glamour dat ik van mijn moeder leerde. Ik vond al snel een stof voor het rokdeel. Aangezien die vrij kitcherig was op zich, combineerde ik met een verfijnd grijs katoentje. Ik ben fan van de combinatie! Bij Veritas vond ik perfect matchende knoopjes.








Ook voor het vestje namen we verschillende stofjes mee. Ik was nog niet zeker van het modelletje en zou pas beslissen als het kleedje af was. Uiteindelijk koos ik toch nog voor een wolletje uit mijn moeder haar stoffenvoorraad. Ik knipte het beleg apart en mits enig millimeterwerk geraakte het uit het stofje. Daar word ik nu eens echt gelukkig van ;-)




Als patroontje koos ik voor het Ornament vestje uit diezelfde Ottobre 2/2015. Een relatief simpel vestje met mooie pasvorm door de figuurnaden, dat extra feestelijk wordt door de Hong Kong finish. De uitleg in Ottobre was me net iets te bondig, maar dit Youtube-filmpje legt het perfect uit. Wat een werk, maar het resultaat is het zo waard! Ik onderschatte de nodige lengte van de biesjes, en eindigde dus met een deel in het zilver en een deel in het hardroze. Best wel een leuk detail vind ik zelf. 








En om deze trouwreeks af te sluiten, een paar foto's van ons allemaal samen. Niet helemaal geweldig, maar wel het beste resultaat van een mini-fotoshoot met vier kindjes die eigenlijk net iets te moe waren.







Kleedje: Sureau van Deer&Doe met echt knopenpat, rokdeel vervangen door dat van jurkje nr. 15 uit Ottobre 2/2015
Vestje: Ornament uit Ottobre 2/2015
Stofjes: het wolletje van het vestje komt uit mijn moeder haar stoffenvoorraad, de rest van Kapellen



De andere outfits vind je hier terug: de jongens - Lola - Kato



Een reactie is altijd fijn!

12 opmerkingen:

  1. Dat kleedje staat je echt supergoed ! Perfecte keuze !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'n Goeie keuze voor het kleedje! En dat jasje, zo mooi en fijn afgewerkt! 'k Zou willen dat ik daar ook het geduld voor had ;).
    Ik vind de onderste foto 'n mooie foto, jullie stralen hier allemaal op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrouw! Wat een prestatie heb je neergezet zeg!
    Ik vind dat je jezelf een prachtige jurk gemaakt hebt, die jou mooi staat! Ik hoop dat jullie een fijne dag gehad hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, chique hoor, allemaal! En wat een werk, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, chique hoor, allemaal! En wat een werk, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, wat een werk moet dat geweest zijn! Deze jurk staat jou super goed! Goed gedaan, en nog een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met je huwelijk.Mooi gemaakt en ik vind vooral die afwerking van de binnenkant van je vestje super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig ! En zo herkenbaar die bv jurk. De reden dat ik al meer dan 9 maand saaie fleece gilet draag, dat gaat he snelst open als ie honger heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw zeg, ik vind het prachtig!!! ik stond al te wachten op een foto van je outfit ;) Staat je perfect en de stoffenkeuze is ook heel erg mooi! Het hoeft niet altijd het cliché te zijn. Ik ben zelf ook niet in het wit getrouwd trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tijdens de voedperiode (hier ook lekker lang) vermeed ik jurken maar volledig, want anders moest hij inderdaad helemaal omhoog, super deze oplossing en die afwerking, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw, wat goed van je, zeg. Ik vind het kleed érg mooi als je het aan hebt, staat je super! Alles zo mooi samen, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel knap gemaakt, proficiat met je huwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen