Hieperdepiep - part 6

Met Lukas zijn verjaardag komt er een einde aan onze 3 maanden feest. Onze hekkensluiter werd gisteren 5 jaar. De leeftijd waarop alles "vet cool" en "stoer" moet zijn. De wishlist voor de traditiegetrouwe verjaardagskledij was kort en krachtig: leger! 


(De aye-aye kapitein-pose)


In Kapellen vond ik een resem legerstofjes. Uit een digitale print maakte ik een eenvoudig shirt. Een minimum aan werk voor een maximum aan effect. 






Daarbij maakte ik een marine legerbroek, met dubbele steekzakken aan beide kanten, want Lukas is fan. Hoe dat komt, dat leest u hier later nog. 




Aangezien het broekenstofje nogal aan de dunne kant was, werd de broek gevoerd met een stevige tricot. 






Ik was dolblij toen ik waterdichte camouflagestof vond. Ik voerde de jas met welnessfleece om winterproof te zijn. 






Een kroon mocht ik niet maken voor Lukas, want zijn juf maakt de allermooiste ballonnenkronen. Jammer genoeg vergat de juf zijn verjaardag, en durfde ons klein hartje er niets van zeggen op school. Hij kwam doodongelukkig thuis. Gelukkig hebben we ondertussen al wat kunnen compenseren, en spraken we met de juf af dat zijn verjaardag donderdag dubbel en dik gevierd wordt. Al vrees ik dat er wat meer gaat nodig zijn om dit recht te zetten, Lukas is zwaar teleurgesteld in zijn juf...




Alle stof: Kapellen

Shirt: Ottobre CW301
Broek: Cisse van Zonen09, gevoerd
Jas: The Lone Eagle uit Ottobre 4/2014, gevoerd


En nu mag ik eindelijk al die slingers opbergen, over 9 maanden halen we ze weer boven!



Een reactie is altijd fijn!

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Wat sneu dat de juf het vergeten was, dat maakt inderdaad heel veel indruk op deze leeftijd! Grappig om het verschil in smaken te zien in kinderen, hele gave broek overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh, das het ergste dat je op die leeftijd kan overkomen... juf de verjaardag vergeten, dat zijn serieus slechte punten....
    Gelukkig wel supermooie outfit, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai. Helemaal af. Sjiek zeg. Geheel in 't thema. Super maar was waarschijnlijk veel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel stoere outfit! Daar zouden mijn jongens ook blij mee zijn. Spijtig van zijn juf ik hoop dat ze het dubbel en dik goedmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De outfit is top, maar zeer begrijpelijk dat hij ontgoocheld was… De juf heeft wat goed te maken, maar voelt zich waarschijnlijk ook erg slecht, dus dat komt wel goed, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, prachtig, prachtig!!!!
    En wat is hij schattig in zijn stoere pose! :-)
    Die broek, is daar nu precies een blauwachtige film over? Hier heeft de zoon ook een een blauwe legerbroek die erop lijkt (maar niet zelfgemaakt).
    Ik zal hem de foto's hier maar niet laten zien... ;-) Ik ben niet meer in Kapellen geraakt.
    Je hebt dat weeral knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De broek is gewoon een iets dikkere katoen, geen film. Ben zaterdag nog in Kapellen geweest, en ze hadden de legerstof nog!

      Verwijderen