Leather Sweaters

Ongetwijfeld zag u ze al veelvuldig in blogland passeren, want de Leather Sweater van La Maison Victor is een ontzettend populair patroontje. Ik twijfelde dan ook enorm of ik ze wel op de blog zou laten verschijnen. Vorige week kwam ik de foto's tegen, en ik vond ze wel geslaagd. Zo komt het dus dat deze Leather Sweaters toch de blog halen. 




Sommige kinderen (en mensen in het algemeen) pakken enorm goed op foto, anderen dan weer niet. Felix is ééntje uit eerste categorie, wat maakt dat foto's trekken van hem kinderspel is. Een paar keer klikken en ik kan zeker zijn dat er wat bruikbaar tussen zit.  Lukas behoort tot de categorie 'moeilijk fotografeerbaar'. Staat niet stil, sluit zijn ogen en trekt gekke bekken op de klikmomenten, houdt zijn lichaam in de meest vreemde poses,... Mooie foto's van hem proberen trekken is hard labeur, des te trotser ben ik dus wanneer zijn foto's eens goed gelukt zijn. 





Over de sweaters zelf kan ik kort zijn. De berentricot was opnieuw voorradig in Kapellen, en gezien de nog steeds grote berenliefde van Felix werd die hem toebedeeld. Lukas mocht een keertje mee gaan kiezen, en zocht deze 'monstertrucks' uit. Ik stikte de tricotjes bovenop lekker dikke en warme joggingstof, zo zijn de sweaters winterproof. De schouderstukjes zijn een allerlaatste restje van dit vestje. Volgende keer maak ik ze wel een maatje groter, want hoewel ik dezelfde maat als de Camils nam, vallen deze veel kleiner uit. Gelukkig liggen er hier nog t-shirts geknipt uit de restjes van de tricots! 








Patroon: Leather Sweater van La Maison Vicor
Alle stof: Kapellen



Een reactie is altijd fijn!

12 opmerkingen:

  1. Die derde foto van Felix is prachtig, wat een wimpers heeft dat ventje zeg! Hier zijn de kinders ook eerder van de tweede categorie, veel foto's trekken om dan misschien hopelijk 1 goede over te houden. Dat kennen we helemaal.

    en lauke truien, dat patroontje ligt hier ook al lang te wachten, maar vonden we de tijd toch maar eens om te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze zeker de moeite om eens te laten passeren! De berentrui is mijn eigenste favoriet, maar voor een stoer jongenshart zullen dat ongetwijfeld de trucks zijn ;)
    Wel lastig vind ik, dat ze niet met standaarmaten werken bij LMV.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte de Camil wel uit een dunnere stof dan voorgeschreven en de Leather sweater uit heel dikke jogging, maar blijft dat er toch wel een ruim verschil op zit. Maar ik merk dat ook bij andere merken helaas, niet leuk als je telkens alles moet opmeten :-(

      Verwijderen
  3. Zeker laten zien hoor! Ook al hebben we al zoveel Leather Sweaters gezien, ik blijf ze graag zien.
    En ik ken dat, het verschil in foto's nemen van de kinders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn super mooi!! De moeite om hier op de blog te laten passeren. Ik zie dat je de schouderstukken ook doorstikte. Dat deed ik nog nooit, maar eigenlijk wel super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie truien! Het blijft toch een leuk patroontje.
    Hier werden de monstertrucks in een zomer-T-shirt omgetoverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elke trui is anders, daarom zo leuk om die van jou ook te zien, mooi gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuke truien!
    En wat een goeie tip, om die fijne tricot op een lapje lekkere sweaterstof te stikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof zeg! Zelfs al heeft het hele land ze, deze zijn door jou gemaakt, dus nog steeds uniek!

    BeantwoordenVerwijderen